btn-facebook btn-boek-afspraak
Diëtistenpraktijk Valerie Smeets
Diëtistenpraktijk Valerie Smeets
Diëtistenpraktijk Valerie Smeets

Gezond tussendoortje: de "Moaty"

01/06/2015

In koeken zit altijd een hoeveelheid toegevoegde suiker, vaak veel vet en eigenlijk stillen ze de honger nog niet echt. Als tussendoortje eet ik vaak een "Moaty". Een cakeje van havermout en muesli.

Aangevuld met een kommetje yoghurt en een stuk fruit krijg je een evenwichtig ontbijt.

Hieronder het recept voor 6 moaties:

Ingrediënten:

  • 200g muesli
  • 4 lepels havermoutvlokken
  • 200ml melk
  • 2 eieren
  • paar lepels zelfrijzende bloem

Voeg alle ingrediënten behalve de bloem samen en meng goed. Voeg nu wat zelfrijzende bloem toe tot je een aan  elkaar klevend geheel krijgt.

Verdeel het deeg over zes muffinvormpjes (of in zo'n muffinbakplaat) en bak het 30 minuten in een oven van 180graden.

Lekkere smaakmakers hierbij zijn ook stukjes appel en kaneel of blauwe bessen die je eronder kan mengen en kan meebakken. Wil je het graag zoeter, kan je Tagatesse, Sukrin of Stevia toevoegen. Of je snijdt ze doormidden en je doet er een beetje suikervrije jam tussen. 

 

 

nieuwer artikel
ouder artikel